4 Sebab Kenaikan Berat Badan

assalammualaikum..entry kali  ni nurul nak share tentang berat badan naik..

sapa tak risau kan tiba-taba lepas raya..berat naik 10 kilo,uuuuu..takutnya.

Wanita dan berat badan tidak dapat dipisahkan! Lazimnya wanita akan mengalami peningkatan berat badan selepas bersalin. Tetapi ada sebab lain yang menyebabkan kenaikan berat badan. Apakah sebabnya? Jom ketahui 4 sebab kenaikan berat badan


1. Stress
Stress selalu dikaitkan dengan penyebab kenaikan berat badan. Menurut satu kajian pada tahun 2010 dalam American Journal of Public Health menemukan bahwa orang yang sedang depresi cenderung akan mengalami kenaikan berat badan yang ketara. Jika anda perasan, jika wanita mengamai stress dan tekanan, mereka akan gemar makan makanan berlebihan! Selain itu ubat anti stress juga sedikit menyumbang kepada kenaikan berat badan. Jadi luahkan perasaan anda kepada ahli keluarga atau teman rapat anda!

2. Ubat-ubatan
Jika anda sedangmengambil pil  hormon, steroid,beta-blocker untuk penyakit jantung dan tekanan darah, ubat anti kejang, ubat kanser payudara seperti Tamoxifen, ubat untuk rheumatoid arthritis, atau beberapa ubat migrain dan nyeri ulu hati, jadi tidak hairanlah jika anda mengalami kenaikan berat badan yang ketara. Pengaruh yang dihasilkan oleh ubat-ubat tersebut mungkin mempengaruhi nafsu makan dan metabolisme anda. Jika anda rasa ubat-ubat tersebut mempengaruhi kenaikan berat badan anda, cuba duduk berbincang bersama doktor anda!

3. Masalah pencernaan atau sukar membuang air besar
Masalah pencernaan, termasuk buang air besar yang tidak lancar juga dapat menjelaskan kenaikan berat badan anda. Kurangnya mengambil sayur, buah dan air juga akan menyebabkan anda membuang air besar. Anda boleh atasi masalah ini dengan Herblax Shaklee.

  
4. Tidak Mengambil Cukup Nutrisi
Kekurangan vitamin D, magnesium, atau zat besi dapat membahayakan sistem kekebalan tubuh, melemahkan tenaga, atau mengubah metabolisme anda dengan cara yang tidak baik. Untuk mencukupi kadar zat besi anda boleh makan daging merah dan bayam, untuk magnesium boleh didapati pada kacang almond. Namun untuk vitamin D sebaiknya rujuk doktor anda untuk mendapatkan kadar atau dos yang tepat kerana jika terlalu berlebihan mendapatkan vitamin D akan mempengaruhi kesihatan ginjal.

JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN SLIMMING SET SHAKLEE, JANGAN RAGU-RAGU UNTUK HUBUNGI SAYA

HARGA?
MURAH JER 
 DAFTARLAH SEBAGAI AHLI,
JADI LAH SALAH SEORANG DALAM GROUP 
mamazaravitamincentre.blogspot.com
HARGA NYA LEBIH JIMAT..
ANDA DAH LAMA RASA INGIN MENJADI AHLI SHAKLEE?

ANDA NAK JIMAT DENGAN PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE?

SAMBIL-SAMBIL GUNA PRODUK DAN DAPAT BONUS BERUPA CASH BACK?


Ingin menjadi sebahagian dari kami?

Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% - 20%?

ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?

Mudah sahaja hanya klik di sini:

 ------------------------------------------------------------------------------------------------
 Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit Pertanyaan, konsultasi dan order boleh hubungi saya di:

jika berminat anda boleh terus pm saya
FB nurul nurshida rosnan (KLIK SINI)
FB nurul nurshida vitamin (KLIK SINI)
ATAU
SMS/WHATAPP/WECHAT/TELEGRAM
019 6550749

0 comments:

Catat Ulasan