Awas !! gout menyerang dalam diam

Pernah dengar penyakit Gout?


Gout kini merupakan satu penyakit yang semakin banyak menyerang rakyat Malaysia. Dikalangan rakan sekerja penyakit ini sudah menular dengan rancak dan paling ramai yang menghidapinya ialah kalangan lelaki berusia lebih 40an. Namun ada antara kes gout juga menyerang lelaki berusia awal 30an. Menurut NIH (National Institutes of Health in America), gout telah menyerang kira-kira 2.1 juta penduduk di Amerika dan kerap di hadapi oleh lelaki berusia antara 40 – 50. Ia jarang berlaku pada kanak-kanak-kanak dan remaja.


Sakit gout adalah sejenis penyakit sendi yang berpunca daripada pembentukan kristal asid urik di dalam cecair sendi ekoran daripada kandungan asid urik yang tinggi di dalam darah.

Sakit gout akan membawa rasa sakit yang ketara, terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah akibat daripada radang. Jika dibiarkan, ia akan merebak ke sendi-sendi lain sementara menyebabkan hakisan pada permukaan dalaman sendi dan tumbuhnya tophi gout yang keras pada permukaan kulit.

Masalah batu karang pada buah pinggang turut sering berlaku pada penghidap gout. Begitu juga dengan Risikosakit jantung turut bertambah bagi mereka mempunyai kandungan asid urik darah yang tinggi.
Serangan gout adalah kronik dan berpanjangan. Serangan gout tiba-tiba jenis ini dikenalpasti sebagai jenis sakit gout yang berulang-ulang. Semasa sakit itu, sendi akan menjadi bengkak dan rasa berdenyut-denyut, keadaan ini akan berterusan untuk tempoh lebih kurang satu minggu.


Apakah punca gout?

1. Cara pemakanan – mereka yang banyak minum minuman manis, daging merah dan makanan laut. Begitu juga mereka yang banyak makan kekacang

2. Genetik – Gangguan genetik yang menyebabkan lebihan asid urik dalam badan dan kesukaran membuang asid urik. Mereka yang mengalami gout kemungkinan mempunyai anak yang mempunyai masalah gout juga.

3. Masalah kesihatan - Gout kerap berlaku dalam kombinasi dengan masalah perubatan lain. Antaranya sindrom metabolik, gabungan obesiti abdomen, tekanan darah tinggi, rintangan insulin dan tahap lipid yang tidak normal

4. Ubat-ubatan – pengambilan beberapa jenis ubat-ubatan seperti aspirin, nicotinic asid, diuretik turut boleh menimbulkan serangan sakit gout

Alfalfa dan Gout


Alfalfa dikatakan mengandungi tahap purines yang tinggi yang boleh membantu mengurangkan penghasilan asid urik dalam badan.

Alfalfa berfungsi dengan membantu untuk meneutralkan dan mengurangkan tinggi paras asid urik dalam darah anda, ia juga mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi. Jadi ia adalah satu pilihan yang sangat baik untuk melegakan gout.

Shaklee Alfalfa Complex Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil 

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.Sumber semulajadi alfalfa.Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.

PERHATIAN : Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini. Ibu hamil juga tidak digalakkan ambil produk ini.


Ramai yang bertanya saya suplemen apa yang boleh diambil jika mempunyai masalah GOUT. Ini saya listkan:

1) VITAMIN C - untuk mengurangkan uric acid di dalam badan, sekurang-kurangnya perlu ambil 3 biji sehari, iaitu 1500mg.

2) ALFALFA - Punca vitamin dan mineral yang diperlukan badan. Ini dapat mengurangkan pembentukan baru uric acid.

3) OMEGA GUARD - Mengurangkan dan mengelakkan inflammatory (bengkak) pada anggota yang terkena serangan GOUT.

4) PERFORMANCE DRINK - memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



DAFTARLAH SEBAGAI AHLI
JADI LAH SALAH SEORANG DALAM GROUP


HARGA NYA LEBIH JIMAT..
ANDA DAH LAMA RASA INGIN MENJADI AHLI SHAKLEE?
ANDA NAK JIMAT DENGAN PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE?
SAMBIL-SAMBIL GUNA PRODUK DAN DAPAT BONUS BERUPA CASH BACK?

Ingin menjadi sebahagian dari kami?
Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% - 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini: 

------------------------------------------------------------------------------------------------
Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit Pertanyaan, konsultasi dan order boleh hubungi saya  jika berminat anda boleh terus pm saya
FB nurul nurshida rosnan (KLIK SINI)
FB nurul nurshida vitamin (KLIK SINI)
ATAU SMS/WHATAPP/WECHAT/TELEGRAM
019 6550749

21 comments:

  1. bahaya jugak gout ni...aktiviti seharian pun terbatas....untuk itu, baik kita cegah sebelum ianya melarat..

    makanan tambahan untuk ibu hamil

    BalasPadam
  2. seksa klau kena gout nie...telan air liur je laa tgk org makan seafood sedap2...ye laa klau mkn kan ada yg xbleh berjalan...xkan nk biar je tanggung sakit tu kan..

    Cara Atasi Penyakit Tonsil

    BalasPadam
  3. Baru beberapa hari ni suruh abah ambil set asas untuk masalah gout ni. Kaqtanya dah makin baik... harap2 kesihatan abah akan berterusan... amin....


    Pernah cuba Air Detox ?

    BalasPadam
  4. Sejak amek set gout shaklee, alhamdulillah abah tak penah sebut pun sakit2 rasa nak gout.

    Jemput baca: RAWATAN ASLI PUTIHKAN KETIAK YANG BERKARAT DENGAN BERKESAN

    BalasPadam
  5. Cegah sebelum terlambat. Terima kasih dgn info yg sgt bguna.

    BalasPadam
  6. Bila kita dah tahu punca gout, senang sikit nak pantang makan. Walaupun kita amalkan supplemen, kita tetap kena pantang makan makanan yg menyebabkan sakit gout ni.

    BAWANG PUTIH DALAM BOTOL COMEL

    BalasPadam
  7. Gaya pemakanan zaman skrg Mmg Bhaya.. Mmg sentiasa perlu kpd mkann tmbahan.. Kalau tak Mmg ubat dadah lah.. Bahaya.. Takutt.. Alhamdulillah, Sy juga amalkan alfalfa. bermula segala dri awl sbb sedar tntg gaya pemakanan yg tak sihat..
    APA ITU SIRAP AJAIB??

    BalasPadam
  8. Saya pernah ada jiran yang suaminya mengidap penyakit gout, tengok dia pun rasa kesian jalan terhenjut-henjut, nak sembahyang pun susah...kat rumahnya ubat tak payah cakaplah berbakul-bakul tapi tak jugak sembuh. gout sebenarnya bermula dari pemakanan dan selalunya yang menyerang orang lelaki.

    BalasPadam
  9. Gout ni sememangnya akan mengganggu aktiviti harian anda..oleh itu sekiranya anda sudah ada simtom-simtomnya cegahlah sebelum terlambat

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    BalasPadam
  10. Kesian tgk kawan yg kena gout ni..dia termakan kacang sikit je,pastu terus menyerang sakitnya sampai nak drive masa tu pun memang tak dapat. Pentingnya berusaha cari rawatan secepat mungkin.

    BalasPadam
  11. gout nie penyakit plg mengada kalau x di cegah.slh mkn je...confirm esok jln terhenjut2.

    Tips jimat duit berbelanja di pasar raya

    BalasPadam
  12. yang penting kena jaga pemakanan seharian kita kan untuk mengelakkan dari terkena gout.. tapi kalau jenis yang keturunan @ genetik ni bolehlah mencegahnya dari awal dengan mengamalkan supliment dari shaklee..

    BAGAIMANA MAHU KURUS DAN DIET DENGAN JAYANYA

    BalasPadam
  13. Sejak ayah amalkan set gout ni, jarang gout serang dah.. alhamdulillah :)

    BalasPadam
  14. Kesian bila tengok orang yang kena gout. Nak jalan pun susah.

    BalasPadam
  15. gout membuatkan segalnya terbatas, sedih sangat..lindungi insan2 tersayang kita dgn mencegah gout dri awal lagi

    BalasPadam
  16. Gout memang menyakitkan. Cegahlah gout dengan menjaga pemakanan dan pengambilan supplemen yang sesuai.

    Makanan Penyebab Batuk dan Selsema Anak

    BalasPadam
  17. Gout memang menyakitkan.silap makan sikit ah..esok Jalan dah tak betul dah.Shaklee supplement semulajadi jadi kesan sampingan untuk jangka masa yang lama amat lah bagus


    kawal paras gula dalam darah pesakit kencing manis

    BalasPadam
  18. kesian bila tengok orang kena penyakit gout nie, seksa di buatnya, member ofis yang kena gout nie nak berjalan terpaksa bertongkat

    BalasPadam
  19. Keluarga sebelah ibu ramai kena gout. Paling teruk bila serang buah pinggang

    BalasPadam