ALAMAK!! RESDUNG lah pulak!!

ALAMAK!! RESDUNG lah pulak!!

INFO TENTANG RESDUNG~
Tahukah Anda?
Resdung adalah antara penyebab utama masalah jerawat ? Jerawat adalah kesan sampingan daripada penyakit resdung, ianya tumbuh akibat bakteria resdung yang terkumpul dalam mukus yang tersumbat, memang susah untuk sembuh dan ambil masa juga untuk sembuh jika pesakit resdung tidak menjalani menjalani rawatan.

 Asal usul perkataan Resdung ialah daripada dua perkataan ‘resah hidung’ yang telah disatukan menjadi Res-dung. Resdung merupakan keradangan yang berlaku pada selaput sinus yang menyebabkan mukus yang di hasilkan tidak dapat mengalirkan keluar, menyebabkan ianya tersumbat dengan mukus tersebut dan menjadi tempat tinggal kuman dan bakteria.

 Resdung adalah satu keadaan di mana seseorang yang mengalaminya akan alah kepada pelbagai masalah persekitaran seperti debu, habuk, biji2 debunga, bau2 debunga, tumbuh-tumbuhan serta sesuatu jenis makanan.

Vitamin Shaklee yang dicadangkan untuk Resdung:



Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi dan imuniti seseorang. Vitamin C memulihkan dan memastikan 300 proses metabolik yang berlaku dalam badan berfungsi dengan baik.

B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon. Apabila resdung menyerang, ianya akan menyebabkan kesakitan yang amat di belakang muka, kepala. B complex yang besifat sebagai penenang semula jadi, akan mengurang kesakitan kepala ini secara beransur-ansur.

Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.


0 comments:

Catat Ulasan