bantu suami jana pendapatan

bantu suami jana pendapatan


Pernah tak terfikir sampai bila anda akan mengabdikan diri pada orang lain. Bunyinya agak kasar, tapi itulah hakikatnya perjalanan hidup kita sekarang demi menyara keluarga. 
Itu belum kira lagi pengorbanan terpaksa hantar anak kepada taska/pengasuh untuk dijaga.. 
Bila anak sakit atau tidak sihat pun masih susah ambil cuti untuk menjaga mereka.


Kerja siang malam bagai nak rak. Akhir bulan dapat gaji tolak duit pinjaman perumahan,  duit pinjaman kereta,  duit minyak,  duit tol,  makan pakai yang tinggal hanya Rm 200 je dalam bank.
Itu belum tentu lagi kira duit sedekah setiap bulan untuk mak ayah serta anak2.  Sanggupkan kita duit2 lebihan gaji bulanan baru teringat nak bagi kat Mak Ayah kat kampung.. Betapa gembiranya dan bangga hati mak ayah kalau terima duit dari kita walaupun jumlahnya tak banyak . Nampak tanda ingatan kita kepada mereka. 

Tapi, itulah hakikat yang terpaksa kita harungi.. Kita TIADA PILIHAN... Disebakan tiada pilihan inilah kita sukar untuk membuat keputusan. Tapi berpeganglah anda pada JANJI ALLAH " Allah Tidak Akan Mengubah Nasib sesuatu Kaum melainkan mereka yang mengubah nasib mereka sendiri".
 Berbagai2 pendapatan sampingan boleh kita jana melaui kemahiran kepakaran kita. Kalau pandai buat kek, biskut dan kuih pun boleh jana pendapatan sampingan. kalau anda suka jual pakaian berniagalah pakaian. Kalau suka masak boleh amik upah katering.  Pendek kata Kalau ada kemahuan pasti ada jalan.

Macam saya pulak..Saya memang tiada kemahiran langsung dalam buat2 kek, kuih dan biskut sume tu.. Minat makan sahaja.. Haha.. pernah dua 3 kali buat tapi tak menjadi.. so, surrender part tu.. Jual Pakaian? Minat tapi modalnya besar.. Masak?? Masak untuk suami dan anak2 bolehlah.. So, saya tetapkan hati untuk membantu orang lain dari segi kesihatan. seperti mana saya jatuh hati kepada Shaklee sebab bantu saya banyakkan susu selepas menghadapi masalah susu merudum. Lagi pun saya nampak bisnes makanan kesihatan ni boleh pergi jauh. ye lah kan bila orang sakait je pasti orang akan cari ubat dan suppliment.. Tambah2 sakit kronik ubat takkan berenggang.
Jika anda berminat untuk mulakan bisnes pertama anda dengan Shaklee tanpa perlu kumpul stok.. malu nak menjual barang tetap laku.. Tak pandai berniaga pun orang beli.. Tak pandai promote pun barang laku.. Takda kedai pun boleh menjual.. Apa lagi alasan?? Jom akak kongsikan Caranya..
 NURUL
SMS 017 5878940
WHTAPP 019 6550749

0 comments:

Catat Ulasan