tips cara cepat hamil sebulan selepas nikah

 tips cara cepat hamil selepas bernikah 1 bulan


Betapa bahagianya jika saat ini keluarga anda sudah  memiliki seorang buah hati, atau saat ini sudah mengalami masa kehamilan. Sebuah rasa yang tak boleh di ungkapkan dengan sepatah kata pun , anda dan keluarga tercinta menunggu kehadiran seorang buah hati yang sudah lama anda nantikan bersama suami.

DAN INGAT!! Jangan pernah memandang remeh atau ambil mudah jika Anda sukar hamil. Semakin umur bertambah maka kesuburan seorang wanita semakin menurun. Semakin tua usia Anda, semakin kecil peluang Anda untuk hamil. Jadi masalah ini harus segera diselesaikan secepat mungkin selagi Anda dan suami masih dalam usia produktif.

Tapi ingat, janganlah Anda terburu-buru untuk melakukan pemeriksaan yang mahal. Sering terjadi, suami isteri akhirnya mendapat cahayamata dengan hanya mengubah beberapa rutin hidup mereka, menu makanan dan minuman mereka.Lebih baik Anda berusaha dulu dengan bermodalkan pengetahuan yang lengkap tentang masalah ketidaksuburan.

Ada banyak tips yang boleh Anda lakukan agar cepat hamil. Semua tips tersebut boleh dilakukan di rumah tanpa harus mengeluarkan wang puluhan hingga ratusan ringgit.
Semua balik kepada yang Berkuasa, selama kita masih boleh berusaha dan berdoa secara terus menerus dengan hati yang tulus,ikhlas serta berserah padaNya dan berusa mencari ikhtiar, Allah pasti akan mendengar doa kita,InsyaAllah.



Mari kita lihat tips-tips agar cepat hamil

 1. JAGA PEMAKANAN DAN DIET

Pernah dengar pasal Acid Folik?? mesti pernahkan. mengikut saranan doktor sesiapa yang ingin hamil kena makan acid folik untuk kesuburan.Selain tu kena makan makanan berkhasiat.Bersukan untuk badan kekal cergas,Cakap macam senang ja kan, tapi nak buat cukup payah.

2. MAKAN VITAMIN

 Untuk meningkatkan tahap kesuburan seseorang
  • Vitamin E
  • Zink
  • Copper
  • Pathothenic Acid
  • Pottasium
  • Vitamin A
  • Vitamin C
  • Vitamin D
  • Thiamin B6
  • Reboflavin
  • Niacin
Woooowww banyak kan, jangan risau vitamin shaklee kan ada. lengkap dengan Vitamin-vitamin yang diperlukan.

3. MEMPUNYAI BERAT BADAN IDEAL

Jika ada mempunyai berat badan berlebihan "Over Weight" mulakan senaman untuk mengurangkan berat badan.ini kerana "overweight" terdedah kepada  darah tinggi dan kencing manis. Jika semasa mengandung mengalami "hight blood" dan "diebetis" banyak komplikasi tidak baik meyerang nanti. Mari kita Amalkan gaya hidup sihat, sentiasa pantau BMI (BODY MASS INDEX)  untuk mengetshui tahap obesiti.

4. DETOKS (DETOX)

Toxin tinggi dalam tubuh badan kita adalah tidah baik untuk tubuh badan kita, banyak produk diluar sana bolah nyahkan toksin daripada badan anda contohnya ALFALFA.

5. Lakukan hubungan intim dengan kerap

Dah jadi suami isteri,apa nak malu?bukan orang lain pasangan sendiri yang halal kan, buang sikap malu dan 'meminta'  berterus terang dengan pasangan adalah lebih baik.

6. Ketahui waktu ovulusi atau subur

Ini fakta penting,ramai yang ambik remeh. Ada yang sudah ada anak pertama tapi susah ada nak ke2. untuk mengelakkan kekecewaan ni belajar cara membaca waktu ovulasi. kenali diri sendiri,kerana ovulasi setiap wanita adalah berlainan

untuk kita WAKTU SUBUR boleh guna KALKULTOR OVULASI boleh juga google "ovulation calendar Tool" ketahuilah diri sendiri,pelajari kitaran haid untuk waktu yang tepat.

7. Jumpa Doktor Pakar

Kami sudah lama mencuba tapi masih belum berjaya.berjumpa lah dengan dotor pakar,kebiasaannya doktor akan melakukan "health screening" untuk mengetahui tahap kesihatan anda. dan satu lagi,bukan isteri sahaja  ye, suami pun perlu buat chekup juga. dan jangan berat mulut bertanya kawan-kawan, gyney yang bagus.

8. PASTIKAN POSISI SEKS YANG BETUL

Ini bukan lucah ye.Posisi semasa melakukan hububgan seks adalah sangat penting.Ini memudahka sperma berenang ke ovum.posisi apakah itu? Anda cubalah sendiri ye.

9. ELAKAN TEKANAN

Cuba rehatkan diri anda,habiskan kerja pejabat hanya di pejabat sahaja. bila di rumah tumpukan perhatian bersama keluarga. Bila badan sihat Otak pun sihat. Bukan kah lebih mudah melakukan hububgan intim?

10. JAUHI ROKOK

Nasihat suami yang perokok tegar tu.kalau isteri merokok cepat-cepat la berhenti. kajian menunjukan perokok menyumbang ketidaksuburan dan masa yang lebih lama untuk mengandung.

11. KURANGKAN KEFIEN

Kafien bukan sahaja pada kopi, ada juga pada minuman lain. Ramaikan kopi boleh menenagkan fikiran. tapi tahukan korang jika kandungan kefien tu tinggi ,lebih 5 cawan sehari iaitu lebih kurang 500mg, dikatakan dapat mengurangkan kesuburan,jika boleh kurangkan pengambilan kafien. bukan itu sahaja, jika disahkan mengandung dan masih lagi kuat minum kopi,risiko keguguran tetap ada.

12. AMALKAN SUPPLIMENT UNTUK KESUBURAN

Ikhtiar mengamalkan suppliment untuk membantu meningkatkan sesuburan suami isteri,
ZINK COMPLEX dan GLA COMPLEX MEMBANTU ANDA UNTUK HAMIL

13. BERDOA PADA ALLAH

Kita sebagai umat islam perlu percaya rezeki anak ialah dengan izin dan rahmat dari Allah. Amalkan doa-doa cepat mengandung.Islam itu indah dan memudahkan.

semoga anda semua di berkati dan mendapat anak yang comel-comel dah sihat.



HARGA?
MURAH JER DAFTARLAH SEBAGAI AHLI,
JADI LAH SALAH SEORANG DALAM GROUP

mamazaravitamincentre.blogspot.com

HARGA NYA LEBIH JIMAT..
ANDA DAH LAMA RASA INGIN MENJADI AHLI SHAKLEE?
ANDA NAK JIMAT DENGAN PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE?
SAMBIL-SAMBIL GUNA PRODUK DAN DAPAT BONUS BERUPA CASH BACK?

Ingin menjadi sebahagian dari kami?
Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% - 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Produk ini bukan bertujuan mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit Pertanyaan,
konsultasi dan order boleh hubungi saya di:

jika berminat anda boleh terus pm saya
FB nurul nurshida rosnan (KLIK SINI)
FB nurul nurshida vitamin (KLIK SINI)
ATAU SMS/WHATAPP/WECHAT/TELEGRAM
                                                                              019 6550749




 

17 comments:

  1. terima kasih atas perkongsian dan tips ini dear. Pentingnya pengambilan suplement untuk kesuburan pasangan suami isteri. Amalkanlah pengambilan set subur shaklee untuk anda dan pasangan.
    meriahnya acara perpisahan menyambut cuti sekolah di tadika alfa omega

    BalasPadam
  2. Dulu masa sebelum kawen, sy abaikan tips mcm ni..rasa menyesal pun ada tp insyallah akan usaha apa yg patut

    BalasPadam
  3. Wanita perlu jaga kesihatan supaya kekal sihat bagi mudah hamil.. Lelaki juga perlu dgn pengmbilan Vit e dan zinc utk penghasilan sperma yg berkualiti..
    TIPS KEKAL CERGAS MACAM ZAMAN MUDA REMAJA

    BalasPadam
  4. Bagi pasangan yang belum lagi mendapat zuriat bolehlah cuba tips cepat hamil ni...usaha dan doa insyaallah akan berhasil.

    kawal kolestrol secara semulajadi

    BalasPadam
  5. Memang seronok kalau bunting pelamin, maklumlah pasangan sekarang berkahwin pun di umur 30++.
    Jom Cari Duit Lebih

    BalasPadam
  6. Kalau nak ready lebih awal pun apa salahnya. Contoh pilih tarikh nikah masa waktu subur. Kebarangkalian bunting pelamin tinggi :)

    BalasPadam
  7. sentiasa berdoa, berusaha dan bertawakal..nshaAllah rezeki tak kemana, yang penting sabar

    Hilangkan Mual, Perut Sebu Dengan Peppermint Ginger Plus

    BalasPadam
  8. Boleh cuba tips-tips di atas utk cepat hamil. .tak pun amalkan suplemen shaklee. .ikhtiar di samping berdoa kepadaNya

    parut jerawat makin pudar, kulit makin berseri

    BalasPadam
  9. kalau boleh untuk anak yang pertama jangan pilih untuk rancang nak 2-3 tahun lagi..bila dah berkahwin pastinya inginkan anak sebagai penyeri rumahtangga,untuk anak yang seterusnya tak mengapa untuk merancang

    BalasPadam
  10. Bolehlah cuba ye pada pasangan yg masih berusaha tu..

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  11. Bolehlah cuba ye pada pasangan yg masih berusaha tu..

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  12. Boleh la uba ye bagi pasangan yg masih berusaha tu..

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  13. Boleh la uba ye bagi pasangan yg masih berusaha tu..

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  14. Kadang2 mmg terasa aneh, pasangan berkahwin sukar dapat anak, tetapi pada masa yang sama,ramai remaja lahir luar nikah dan anak dibuang. Apapun, segalanya atas kehendak Allah juga

    BalasPadam
  15. Sebaiknya amalkan pemakanan sihat dari zaman bujang lagi. di samping tu, ambil juga supplemen yang boleh membantu meningkatkan kesuburan kita

    BalasPadam
  16. Untung la pasangan sekarang dah boleh get ready
    Tapi sebenarnya jaga kesihatan tu penting tak kira nak.kahwin ke belum kahwin ke.atau dah kahwin.

    Jalan-jalan di Seremban

    BalasPadam