Wajib baca tips kekal langsing elak suami cari lain

Wajib baca tips kekal langsing elak suami cari lain

 Assalammualaikum...

Amboi nurul, kau punya tajuk buat isteri-isteri kat luar ni takut ja, seram weiii.Minta-minta dijauhkan. heheh..bukan apa ,kita sebagai seorang isteri kena la jaga penampilan diri bukan untuk sesiapa pun,untuk suami kita juga.betul tak.

KORANG MESTI KENAL ??

Penjagaan diri bermula dari dalaman sehingga luaran.Nak tegaskan ianya penting, memang suami kita menerima seadanya dan memahami keadaan kita selepas kahwin.Tapi kita sebagai isteri mampukah kita lihat cermin.korang paham kan maksud nurul kan.





jom kita lihat tips untuk kekal langsing
 
1. Minum air putih kerana tubuh kita memerlukannya dalam kuantiti yang banyak. Ia tidak hanya bertindak untuk mengeluarkan toksin-toksin dalam badan bahkan akan membuatkan tubuh berasa lebih sihat dan segar. Paling bagus mengenai air putih ia langsung tidak mempunyai kalori.

2. Jauhkan diri daripada air manis yang terdapat dalam air botol terutamanya minuman berkarbonat. Ramai menyedari betapa gula yang ada didalam air begini tinggi kuantitinya dan ia bermaksud kalori. Lebih banyak gula boleh dikurangkan di dalam air botol adalah lebih baik untuk tubuh. Tidak salah jika teringin untuk menikmatinya tetapi ambil langkah dengan menambah air putih ke dalamnya.

3. Dalam berdiet, adalah lebih bagus jika dapat menambahkan bahan yang boleh membekalkan lebih air seperti tomato dan tembikai. Pengambilannya tidak perlu dirisaukan kerana kedua-duanya mengandungi 90% air, jadi ia tidak mendatangkan sebarang masalah. Ia boleh dimakan tanpa perlu memikirkan berat badan akan bertambah.

4. Ramai diantara kita gemar memesan minum jus buah-buahan ketika makan diluar. tetapi sebenarnya makan buah-buahan segar adalah lebih baik dari jusnya, ini kerana minuman jus akan ditambah dengan gula sedangkan buah-buahan segar sudah memiliki gula semulajadi dan membekalkan banyak fiber yang diperlukan oleh tubuh. Selain itu, ia juga merupakan sumber kepada banyak vitamin.

5. Adalah lebih bagus jika anda ialah pengemar sayur-sayuran terutamanya sayuran hijau. Pengambilanya merupakan antara cara terpantas untuk mengurangkan lemak dibadan. Hasilnya dapat dilihat pada mereka yang sering makan salad jadi apa salahnya jika menu itu dicuba dalam rutin harian anda.

6. Pantang sahaja nampak makanan semuanya ingin dijamah. Persepsi begini harus diubah menjadi makan hanya apabila perut terasa lapar. Adakalanya diet boleh rosak hanya disebabkan satu malis yang dihadiri.

7. Makanan bergoreng adalah sangat ditegah jika anda dalam proses mengurangkan berat badan. Lagi banyak makan bergoreng dielakkan lagi cepat pengurangan berat badan dapat dicatatkan. Meski pun sudah ditoskan namun minyak masih terselindung dalam makanan dan sukar untuk dihilangkan.

8. Makanan masin atau bergaram perlu dielakkan. Mungkin ramai yang tidak tahu, garam juga boleh menjadi salah satu punca kepada obesiti. Jadi pastikan masakan anda hanya menggunakan garam yang sedikit dan jika boleh, kurangkan sedikit demi sedikit.

9. Senaman juga perlu untuk pembakaran lemak. Anda pasti terkejut dengan apa yang boleh dihasilkan melalui senaman pernafasan. Jika dilakukan dengan betul, senaman ini turut membakar lemak. Otot dibahagian-bahagian tertentu akan merasa tegang setiap kali anda tarik dan menghembuskan nafas.

10. Akhir sekali anda mungkin boleh menyertai perlbagai aktivi, contohnya kelas tarian. Tarian merupakan cara bagus untuk membakar lebihan kalori. Tarian yang sesuai ialah tarian rancak dan jika aktiviti ini dilakukan dengan konsisten, anda akan dapat lihat hasilnya.


11. Mengamalkan set pelangsingan.yang membantu tubuh badan kita menurunkan berat badan dengan selamat tanpa kesan sampingan. 
Antara set yang boleh nurul suggest kan kat korang seperti set dibawah ni.

Nak tahu lebih lanjut tentang produk pelangsingan paling laris KLIK SINI
RAHSIA HILANG 5 KILO

 
HARGA?
MURAH JER DAFTARLAH SEBAGAI AHLI,
JADI LAH SALAH SEORANG DALAM GROUP


HARGA NYA LEBIH JIMAT..
ANDA DAH LAMA RASA INGIN MENJADI AHLI SHAKLEE?
ANDA NAK JIMAT DENGAN PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE?
SAMBIL-SAMBIL GUNA PRODUK DAN DAPAT BONUS BERUPA CASH BACK?

Ingin menjadi sebahagian dari kami?
Anda mahu jadi ahli shaklee dan nikmati potongan hebat 15% - 20%?
ANDA ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Produk ini bukan bertujuan mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit Pertanyaan,
konsultasi dan order boleh hubungi saya di:

jika berminat anda boleh terus pm saya
FB nurul nurshida rosnan (KLIK SINI)
FB nurul nurshida vitamin (KLIK SINI)
ATAU SMS/WHATAPP/WECHAT/TELEGRAM
019 6550749

12 comments:

  1. Tkotnye lah law gemok..jauhi lah..hihi

    BalasPadam
  2. hihihi...kalau terlebih gemuk tu mungkin seksa...kurus sangat pun tak cantik jugak...sedang-sedang tu lebih elok...jom cuba supplement shaklee untuk kesihatan yang berpanjangan.

    atasi kebimbangan hamil selepas keguguran

    BalasPadam
  3. Alahai...gamaknya suami cari lain gara2 isteri gemuk. Hahaa..senangnya orang laki nie. Macam habis manis sepah dibuang.huhuu...Orait. Kaum ibu sekalian, mohh lerr kita pasang badan untuk suami!!

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  4. aduhhh..takutnya baca tajuk ni.....isteri memang kena jaga badan agar suami tak lari....makan vitamin shaklee laa kalau macam ni, boleh lebih sihat dan tentunya tetap maintan bentuk badan.

    Jom baca yang ini juga Pentingnya Minyak Ikan Untuk Kesihatan Yang Perlu Anda Ketahui

    BalasPadam
  5. Tak kisah suami atau isteri dua2 kena jaga badan. Bukan untuk cantik je. Untuk sihat sekali.

    BalasPadam
  6. Setuju dengan akak vitamin.. Dua-dua kena jaga kesihatan barulah harmoni

    Tips Kebahagiaan Rumahtangga

    BalasPadam
  7. jaga penampilan diri walaupun dah beranak pinak...untuk suami kita jugak kan?

    SENDI SIHAT KELUARGA BAHAGIA

    BalasPadam
  8. harus jaga penampilan walaupun sudah ada anak

    BalasPadam
  9. suami selalu cakap dia tak kesah ida gemuk pun, dia terima seadanya.. tapi ida tak boleh biarkan tubuh ida jadi gemuk, walaupun suami cakap dia tak kesah.. kita tak boleh tahu apa yang ada dalam hati suami kita kan.. tetap kena jaga badan biar cantik macam sebelum kita kahwin dengan dia..

    8 PANDUAN MAKAN UNTUK KEKAL BERAT BADAN YANG SIHAT

    BalasPadam
  10. Jaga badan bukan setakat tok cantik je di depan suami tetapi juga untuk kesihatan dan elakkan dari penyakit bahaya

    BalasPadam